Formy pomocy nauczycielom:
- udzielamy porad i prowadzimy konsultacje dotyczące interpretacji zapisów opinii i orzeczeń oraz wskazań do pracy z dzieckiem z dysleksją i dyskalkulią, z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnym, zagrożonym niedostosowaniem społecznym, nadpobudliwym, zdolnym,
- prowadzimy konsultacje indywidualne w placówkach oświatowych i na terenie poradni,
- bierzemy udział w pracach zespołów pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach
- prowadzimy prelekcje tematyczne.
OFERTA POMOCY BEZPOŚREDNIEJ KIEROWANEJ DO NAUCZYCIELI
Spotkania tematyczne / prelekcje:
- Budowanie strategii pomocy dla dziecka przejawiającego zaburzenia zachowania –szkolenie, warsztaty
- Gotowość szkolna dziecka
- Zaburzenia odżywiania się (diagnoza i postępowanie z osoba chorą)
- Jak radzić sobie z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów?
- Jak rozmawiać z nastolatkiem?
- Zajęcia relaksacyjne – trening umiejętności relaksacyjnych
- Bajkoterapia w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
- Przeciwdziałanie przemocy seksualnej wobec dzieci
- Rodzice a wybór szkoły
- Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
- Dokumentacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
- Organizacja kształcenia specjalnego w szkole/ przedszkolu
- Organizacja indywidulanego nauczania w szkole/ rocznego indywidualnego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu
- Wsparcie przy konstruowaniu Indywidulanych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych
- Wsparcie przy dokonywaniu Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia
Warsztaty / zajęcia psychoedukacyjne:
- Szkoła dla rodziców i wychowawców
- Budowanie strategii pomocy dla dziecka przejawiającego zaburzenia zachowania
- Trening umiejętności wychowawczych metodą T.Gordona
- Program „Golden Five” – tworzenie modelu nauczania i wychowania wspomagającego osiągnięcia szkolne i rozwój osobisty uczniów w gimnazjum
- Emisja głosu – zajęcia warsztatowe
Konsultacje i porady tematyczne
- Wykorzystanie diagnozy psychologiczno – pedagogicznej w pracy z dzieckiem i zespołem klasowym
- Spotkania indywidulane i grupowe z zakresu logoterapii
- Problemy dziecka słabowidzącego w funkcjonowaniu w roli ucznia
- Problemy dziecka słabosłyszącego w funkcjonowaniu w roli ucznia
- Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
- Dokumentacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
- Organizacja kształcenia specjalnego w szkole/ przedszkolu
- Organizacja indywidulanego nauczania w szkole/ rocznego indywidualnego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu
- Konstruowanie Indywidulanych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych
- Przeprowadzanie Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia
Inne formy – prosimy zgłaszać zapotrzebowanie poprzez bezpośredni kontakt (sekretariat).
Zapisy przyjmujemy osobiście w sekretariacie lub rejestracji.
Zachęcamy też do kontaktu telefonicznego w sprawie zgłoszeń nr tel.56 622 29 91 lub mailowego na adres sekretariat@ppp.torun.pl