DLA NAUCZYCIELI

Formy pomocy nauczycielom:

  • udzielamy porad i prowadzimy konsultacje dotyczące interpretacji zapisów opinii i orzeczeń oraz wskazań do pracy z dzieckiem z dysleksją i dyskalkulią, z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnym, zagrożonym niedostosowaniem społecznym, nadpobudliwym, zdolnym,
  • prowadzimy konsultacje indywidualne w placówkach oświatowych i na terenie poradni,
  • bierzemy udział w pracach zespołów pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach
  • prowadzimy prelekcje tematyczne.

OFERTA POMOCY BEZPOŚREDNIEJ  KIEROWANEJ DO NAUCZYCIELI

Spotkania tematyczne / prelekcje:

  • Budowanie strategii pomocy dla dziecka przejawiającego zaburzenia zachowania –szkolenie, warsztaty
  • Gotowość szkolna dziecka
  • Zaburzenia odżywiania się (diagnoza i postępowanie z osoba chorą)
  • Jak radzić sobie z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów?
  • Jak rozmawiać z nastolatkiem?
  • Zajęcia relaksacyjne – trening umiejętności relaksacyjnych
  • Bajkoterapia w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
  • Przeciwdziałanie przemocy seksualnej wobec dzieci
  • Rodzice a wybór szkoły
  • Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
  • Dokumentacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
  • Organizacja kształcenia specjalnego w szkole/ przedszkolu
  • Organizacja indywidulanego nauczania w szkole/ rocznego indywidualnego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu
  • Wsparcie przy konstruowaniu Indywidulanych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych
  • Wsparcie przy dokonywaniu Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia

 Warsztaty / zajęcia psychoedukacyjne:

  • Szkoła dla rodziców i wychowawców
  • Budowanie strategii pomocy dla dziecka przejawiającego zaburzenia zachowania
  • Trening umiejętności wychowawczych metodą T.Gordona
  • Program „Golden Five” – tworzenie modelu nauczania i wychowania wspomagającego osiągnięcia szkolne i rozwój osobisty uczniów w gimnazjum
  • Emisja głosu – zajęcia warsztatowe

Konsultacje i porady tematyczne

  • Wykorzystanie diagnozy psychologiczno – pedagogicznej w pracy z dzieckiem i zespołem klasowym
  • Spotkania indywidulane i grupowe z zakresu logoterapii
  • Problemy dziecka słabowidzącego w funkcjonowaniu w roli ucznia
  • Problemy dziecka słabosłyszącego w funkcjonowaniu w roli ucznia
  • Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
  • Dokumentacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole/ przedszkolu
  • Organizacja kształcenia specjalnego w szkole/ przedszkolu
  • Organizacja indywidulanego nauczania w szkole/ rocznego indywidualnego przygotowania przedszkolnego w przedszkolu
  • Konstruowanie Indywidulanych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych
  • Przeprowadzanie Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania Ucznia

Inne formy – prosimy zgłaszać zapotrzebowanie poprzez bezpośredni kontakt (sekretariat).

Zapisy przyjmujemy  osobiście w sekretariacie lub rejestracji.

Zachęcamy też do kontaktu telefonicznego w sprawie zgłoszeń nr tel.56 622 29 91 lub mailowego na adres sekretariat@ppp.torun.pl